Kategori: Søkemotorer

  • Google Search Console tutorial

    Google Search Console tutorial

    Google Search Console er et verktøy som gir deg informasjon dataene Google finner på nettstedet ditt. Det gir deg også muligheten til å forbedre synligheten og ytelsen til nettstedet ditt i søkeresultatene. For å begynne å bruke Search Console, må du først verifisere eierskapet til nettstedet ditt. Etter at du har registrert deg her:Google Search…

  • 10 tips for å få bedre synlighet på Google med SEO

    10 tips for å få bedre synlighet på Google med SEO

    Ønsker du bedre synlighet på Google? Her er 10 enkle SEO tips for å hjelpe deg Å øke søkemotorsynligheten er viktig for nettstedets suksess. Fokuser på god SEO-praksis, inkludert relevant innhold, nøkkelord, hastighetsoptimalisering og mobilvennlighet. Over tid vil disse tiltakene bidra til høyere rangering og mer trafikk fra søkemotorer som Google. For å holde deg…

  • Grunnleggende om SEO -og hvorfor det er viktig for nettstedet ditt

    Grunnleggende om SEO -og hvorfor det er viktig for nettstedet ditt

    SEO handler om å gjøre nettsiden din bedre, så søkemotorer som Google kan forstå og indeksere innholdet enklere. Kort fortalt, SEO dreier seg om å justere nettsiden din så den blir mer relevant for søkemotorer. Det finnes to typer søk: organisk og betalt. Organisk søk er når folk finner siden din naturlig gjennom søkeresultatene, mens…

  • Hva er forskjellen på SEO og SEM?

    Hva er forskjellen på SEO og SEM?

    Lurer du på hva som skiller SEO og SEM? Først og fremst, SEO står for «søkemotoroptimalisering» og SEM betyr «søkemotormarkedsføring». Begge handler om å få mer trafikk til nettsiden din fra søkemotorer, men på ulike måter. SEO og SEM er begge markedsføringsstrategier på nettet. SEO handler om å forbedre synligheten av organisk trafikk, mens SEM…

  • Lekkasje avslører over 1900 ranking faktorer

    Lekkasje avslører over 1900 ranking faktorer

    En tidligere ansatt skal ha lekket en Yandex kildekode, som inneholdt mer enn 1900 faktorer søkemotoren bruker for å rangere søkeresultater. Denne lekkasjen har avslørt rangeringfaktorer Yandex har brukt i sin søkealgoritme. Grunnen til at denne lekasjen nå får mye buzz i SEO bransjen er at Yandex er en søkemotor som er bygget på maskinlæring…

  • Dette er den viktigste faktoren for Google ranking

    Dette er den viktigste faktoren for Google ranking

    Den viktigaste seo ranking faktoren er søkeintensjonen for det søket du optimaliserer for. Den aller viktigste ranking faktoren er altså ikke linker eller plassering av nøkkelord som mange i SEO bransjen forsatt fokuserer mest på. Faktisk kan du fint ranke på topp uten en enste link, og man kan også ligge øverst i Google uten…

  • 8 måter å få nettstedet ditt synlig på Google

    8 måter å få nettstedet ditt synlig på Google

    Hvis du vil at nettstedet ditt skal vises i de organisk Google søkeresultatene, er det viktig å implementere gode SEO strategier. Man kan selvfølgelig også kjøpe seg synlighet ved å kjøpe pay per click (PPC) annonser direkte i søkeresultatene, men disse tipsene er for å få gode plasseringer uten betalt plassering. Fordelen med å optimalisere…

  • David mot Go(olge)liath

    David mot Go(olge)liath

    Richard Socher har tidligere vært sjefsforsker for Salesforce. Han bygget opp AI-selskapet MetaMind, som han senere solgte. Hans nye søkemotor, You.com, håper å utfordre Google, som omtrent har monopol på søk. «I dag kontrollerer et enkelt firma rundt 90% av søkemarkedet, og bestemmer alt du ser. Reklame- og SEO-fordelingen til Google gir folk mangel på…

  • Søkemotor Med Innebygget Chat

    Søkemotor Med Innebygget Chat

    You.com har lansert en søkemotor med innebygget chat. Du kan prøve å søke med norsk språk også her: You.com med chat Her er en kort og grei forklaring på chat søk i fra deres egen AI, på spørsmålet hvordan funger chat søk på you.com: You.com er et søkeverktøy som hjelper deg å finne det du…

  • Google har utstedt en «kode rød» for AI-boten ChatGPT

    Google har utstedt en «kode rød» for AI-boten ChatGPT

    Google har utstedt en «kode rød» over fremveksten av AI-boten ChatGPT, rapporterte The New York Times. Administrerende direktør Sundar Pichai re-organiserer noen team for å fokusere på å AI-produkter, heter det i rapporten. Googles ledelse har utstedt en «kode rød» midt i lanseringen av ChatGPT –  en populær chatbot bygget med kustig intelligens av OpenAI.…