Kategori: SEO
-
Google Search Console tutorial
Google Search Console er et verktøy som gir deg informasjon dataene Google finner på nettstedet ditt. Det gir deg også muligheten til å forbedre synligheten og ytelsen til nettstedet ditt i søkeresultatene. For å begynne å bruke Search Console, må du først verifisere eierskapet til nettstedet ditt. Etter at du har registrert deg her:Google Search…
-
Lenkebygging i 2023
Lenker fra andre nettsider til din egen nettside kan være en god kilde til økt trafikk. Gode lenker som er relevante for innholdet på din nettside og kan føre til økt trafikk. Da søkemotorene først kom på banen, brukte de en teknologi som følger lenker fra en side til en annen for å kartlegge nettsider…
-
Skriv Engasjerende SEO Tekster – En Enkel Guide
SEO står for søkemotoroptimalisering. En SEO tekst er en artikkel eller et blogginnlegg som er skrevet for å rangere høyere i søkemotorer som Google. Målet er å tiltrekke mer trafikk og øke synligheten til nettstedet ditt. Først og fremst er det viktig å finne relevante nøkkelord for emnet. Disse er ord og uttrykk som leserne…
-
10 tips for å få bedre synlighet på Google med SEO
Ønsker du bedre synlighet på Google? Her er 10 enkle SEO tips for å hjelpe deg Å øke søkemotorsynligheten er viktig for nettstedets suksess. Fokuser på god SEO-praksis, inkludert relevant innhold, nøkkelord, hastighetsoptimalisering og mobilvennlighet. Over tid vil disse tiltakene bidra til høyere rangering og mer trafikk fra søkemotorer som Google. For å holde deg…
-
Grunnleggende om SEO -og hvorfor det er viktig for nettstedet ditt
SEO handler om å gjøre nettsiden din bedre, så søkemotorer som Google kan forstå og indeksere innholdet enklere. Kort fortalt, SEO dreier seg om å justere nettsiden din så den blir mer relevant for søkemotorer. Det finnes to typer søk: organisk og betalt. Organisk søk er når folk finner siden din naturlig gjennom søkeresultatene, mens…
-
Hva er forskjellen på SEO og SEM?
Lurer du på hva som skiller SEO og SEM? Først og fremst, SEO står for «søkemotoroptimalisering» og SEM betyr «søkemotormarkedsføring». Begge handler om å få mer trafikk til nettsiden din fra søkemotorer, men på ulike måter. SEO og SEM er begge markedsføringsstrategier på nettet. SEO handler om å forbedre synligheten av organisk trafikk, mens SEM…
-
Lekkasje avslører over 1900 ranking faktorer
En tidligere ansatt skal ha lekket en Yandex kildekode, som inneholdt mer enn 1900 faktorer søkemotoren bruker for å rangere søkeresultater. Denne lekkasjen har avslørt rangeringfaktorer Yandex har brukt i sin søkealgoritme. Grunnen til at denne lekasjen nå får mye buzz i SEO bransjen er at Yandex er en søkemotor som er bygget på maskinlæring…
-
Søkeordsanalyse for viderekomne
Denne guiden er del 2 av min serie av søkeordsanalyse tutorials. Dersom du har en helt ny nettside anbefaler jeg å lese del 1 først. Dette er en søkeord strategi for deg som allerede har en nettside. Det vektøyet som er mest nyttig for å finne nye nøkkelord basert på innholdet du allerede har er…
-
Hvilken betydning vil ChatGPT ha for SEO
Det er spørsmålet alle i SEO bransjen spør seg om nå. Jeg er gammel nok til å huske sjakk kampene mellom Deep Blue og Garri Kasparov på 90 tallet. Og jeg tror vi vil få en liknende kamp mellom mennesker og AI/KI fremover innen innholdsproduksjon på nett. På lang sikt tror jeg at det er…
-
Søkeordsanalyse for nybegynnere
I denne bloggposten skal jeg gå gjennom hvordan jeg gjør søkeordsanalyse for å finne de beste søkeord/nøkkelord som jeg kan optimaliser innhold for. Dette er del 1 av 3 deler jeg skriver om søkeordsanalyse for Norske nettsider. Jeg vil lage en komplett guide til måte å lage en strategi for bedre ranking i Google og…