Google har utstedt en «kode rød» over fremveksten av AI-boten ChatGPT, rapporterte The New York Times.
Administrerende direktør Sundar Pichai re-organiserer noen team for å fokusere på å AI-produkter, heter det i rapporten.

Googles ledelse har utstedt en «kode rød» midt i lanseringen av ChatGPT – en populær chatbot bygget med kustig intelligens av OpenAI.
Det har utløst bekymringer over fremtiden til Googles søkemotor, rapporterte The New York Times onsdag.
Sundar Pichai, administrerende direktør i Google og morselskapet Alphabet, har deltatt i flere møter rundt Googles AI-strategi. Han har instruert en rekke grupper i selskapet for å refokusere sin innsats for å takle trusselen som ChatGPT utgjør for sin søkemotorvirksomhet, ifølge et internt notat og lydopptak gjennomgått av The Times.
Et team i Google har fått i oppgave å bygge AI-produkter som genererer kunst og grafikk, i likhet med OpenAIs DALL-E, som brukes av millioner av mennesker.
Google svarte ikke umiddelbart på en forespørsel om kommentar.
Det er en frykt for at ChatGpt kan skade Googles forretningsmodell for annonseinntekter.
Sridhar Ramaswamy, som hadde ansvar for Googles annonseteam mellom 2013 og 2018, sa at ChatGPT kunne forhindre brukere i å klikke på Google-lenker med annonser, noe som genererte 208 milliarder dollar.
Dette va 81% av Alphabets samlede inntekter i 2021.
ChatGPT, som samlet over 1 million brukere fem dager etter den offentlige lanseringen i november, kan generere gode svar på spørsmål på en konversasjonell, menneskelig måte ved å samle informasjon fra millioner av nettsteder.
Brukere har bedt chatboten om å skrive et skole oppgaver, gi kodingsråd og til og med tjene som terapeut.
Men noen har også vært raske til å si at boten ofte er full av feil. ChatGPT er ikke i stand til å faktasjekke hva den sier og kan ikke skille mellom et verifisert faktum og feilinformasjon, har AI-eksperter uttalt til businessinsider.
Boten er også i stand til å generere rasistiske og sexistiske svar, rapporterte Bloomberg.
Den høye feilmarginen og sårbarheten for skadelige svar er noen av grunnene til at Google nøler med å frigjøre sin AI-chatbot LaMDA ( Language Model for Dialogue Applications)for publikum, rapporterte The Times.
En nylig CNBC-rapport sa at Google-ledere var motvillige til å lansere det bredt i sin nåværende tilstand på grunn av bekymringer for «omdømmerisiko.»

Chatbots er «ikke noe som folk kan bruke pålitelig på daglig basis,» sa Zoubin Ghahramani, som leder Googles AI-laboratorium Google Brain, til The Times før ChatGPT ble utgitt.
I stedet kan Google fokusere på å forbedre søkemotoren over tid i stedet for å ta den ned, sa eksperter til The Times.
Som Google angivelig jobber full damp fremover på nye AI-produkter, kan vi få en tidlig titt på dem på Googles årlige utviklerkonferanse, I / O, som forventes å finne sted i mai.
konverterings optimaliserings (CRO) strategier for nettbutikker
Nettstedet ditt må være designet med kundene dine i tankene for å få optimal CRO. Selv om økt trafikk kan…
Slik kan du bruke chatGPT på nettsiden din
ChatGPT er en kraftig språkmodell med stort potensiale for å forbedre nettsteder og andre applikasjoner. Du kan utnytte denne banebrytende…
Hva er forskjellen på SEO og SEM?
Lurer du på hva som skiller SEO og SEM? Først og fremst, SEO står for «søkemotoroptimalisering» og SEM betyr «søkemotormarkedsføring»….
Lekkasje avslører over 1900 ranking faktorer
En tidligere ansatt skal ha lekket en Yandex kildekode, som inneholdt mer enn 1900 faktorer søkemotoren bruker for å rangere…
Lær optimal innholds markedsføring fra Brian Dean
Brian Dean klarte å starte en bloggen Backlinko.com fra bunnen og selge den for flere millioner dollar til SAAS firmaet…
Hvilken betydning vil ChatGPT ha for SEO
ChatGTP spørsmål Det er spørsmålet alle i SEO bransjen spør seg om nå. Jeg er gammel nok til å huske…
Lenkebygging i 2023
Lenker fra andre nettsider til din egen nettside kan være en god kilde til økt trafikk. Gode lenker som er…
Hva Er Digital Strategi Og Hvorfor Er Det Viktig?
Jobber du med digital markedsføring? Lurer du på hvordan du prioriterer tid og budsjett? Her får du vite hvordan du…
Skriv Engasjerende SEO Tekster – En Enkel Guide
SEO står for søkemotoroptimalisering. En SEO tekst er en artikkel eller et blogginnlegg som er skrevet for å rangere høyere…
David mot Go(olge)liath
Richard Socher har tidligere vært sjefsforsker for Salesforce. Han bygget opp AI-selskapet MetaMind, som han senere solgte. Hans nye søkemotor,…
Legg inn en kommentar