Hvis du vil at nettstedet ditt skal vises i de organisk Google søkeresultatene, er det viktig å implementere gode SEO strategier. Man kan selvfølgelig også kjøpe seg synlighet ved å kjøpe pay per click (PPC) annonser direkte i søkeresultatene, men disse tipsene er for å få gode plasseringer uten betalt plassering.
Fordelen med å optimalisere innhold for gode plasseringer fremfor å kjøpe PPC annonser, er at det er en mer langsiktig strategi. Om man kun satser på PPC, vil man miste all synlighet dersom man ikke fortsetter å kjøpe annonser.

Her er ni måter du kan få nettstedet ditt synlig i organiske søk på Google.
- Velg riktige søkeord å optimalisere for Dette er et viktig steg som mange overser når de lager innhold, for å få suksess må man optimaliser for rett søkeord. Pass også på å sjekke med Google søk at det ikke allerede er god informasjon som dekker søke hensikten som er for for søkeordet. Identifiser relevante søkeord for nettstedet ditt og optimaliser hver side/bloggpost til å gi et utfyllende svar på søkeordet. Man det er viktig å ikke overdrive. Det å bruke eksakt søkeord i tittelen på nettstedet, i overskriftene og mye i innholdet er metoder som fungerte for en del år siden. I dag kan du risikere at Google ser på det som over optimalisering.
- Lag kvalitetsinnhold Det er Det er selvsagt viktig å lage innhold som er nyttig, relevant ,gir gode løsninger på problemer, har nyttig informasjon, og eller god underholdning. Kvalitets innhold bør også være velskrevet og enkelt å forstå, og det bør være såpass langt og detaljert at det dekker emnet som det er optimalisert for.
- Legg til nettsiden din til på Google nyheter Google nyheter er en tjeneste fra Google som samler inn nyheter. Du kan faktisk legge til din egen nettside med feed hos Google. Dersom du har en blogg eller en nettside som publiserer nyheter kan du få nettstedet ditt synlig i Google nyheter. Dette som kan bidra til å øke trafikken til nettstedet ditt. Følge denne linken for å legge til din nettside feed på google nyheter

Du kan legge til både feed adresse navn og Logo når du er logget inn med din Google konto:

Du kan legge til både feed adresse navn og Logo når du er logget inn med din Google konto:
- Optimaliser bilder Inkluder alt-tekster på bilder. Det hjelper Google til å forstå hva bildet viser. Dette kan også bidra til å øke søkeresultatene for nettstedet ditt. Dersom du bruker et Worpdress plugin som smush av Wpmudev kan du optimalisere filstørrelse på bilder uten at det går ut over kvaliteten. Ellers finnes det mange gratis online verktøy for å optimalisere bilder for web bruk.
- Opprett en Google My Business-profil. En Google My Business (GMB) profil gir deg mulighet til å vise opplysninger om nettstedet ditt i Google Maps og i søkeresultatene. Dersom du har en fysisk butikk vil en profil øke synligheten og føre til flere salg om du optimaliserer profilen bra, og får gode omtaler.
- Legg til interne linker l Internlinker mellom sider på nettstedet hjelper Google til å forstå strukturen på nettstedet og crawle det bedre, og det kan bidra til bedre ranking.
- Få andre nettsteder til å linke til nettstedet ditt. Når andre relevante nettsteder lenker til nettstedet ditt, kan dette gi Google et signal om at nettstedet er nyttig. Dette kan bidra til å øke rangeringen i søkeresultat. Men det lønner seg ikke å prøve med triks for å øke antall links , det som er optimalt er å lage så bra innhold at andre linker til innhold naturlig.
- Bruk strukturerte data Strukturerte data er kode som du legger til på nettstedet ditt for å gi søkemotorene mer informasjon om innholdet på nettstedet ditt. Dette kan bidra til at nettstedet ditt vises med såkalte rich snippets, eller «rike resultater» «på norsk i søkeresultatene. Som du kan se på bildet under er det en stor fordel å vises med bilder i søkemotoren. Dersom du bruker WordPress kan du bruke All in one Schema Rich Snippets som er et av de mest populære snippet plugins.

Hva er forskjellen på SEO og SEM?
Lurer du på hva som skiller SEO og SEM? Først og fremst, SEO står for «søkemotoroptimalisering» og SEM betyr «søkemotormarkedsføring»….
Slik funger neural matching i søk
Neural matching er en metode Google bruker for å forbedre søkeresultatene. På Norsk kan Neural matching oversettes til «nevralt matchende»…
Hvilken betydning vil ChatGPT ha for SEO
ChatGTP spørsmål Det er spørsmålet alle i SEO bransjen spør seg om nå. Jeg er gammel nok til å huske…
Fungerer ChatGTP bra på Norsk
Det finnes mange gode guider for å bruke ChatGPT på engelsk, men ikke like mange Norske resurser enda. Derfor tenkte…
Lær optimal innholds markedsføring fra Brian Dean
Brian Dean klarte å starte en bloggen Backlinko.com fra bunnen og selge den for flere millioner dollar til SAAS firmaet…
Søkeordsanalyse for viderekomne
Denne guiden er del 2 av min serie av søkeordsanalyse tutorials. Dersom du har en helt ny nettside anbefaler jeg…
12 måter å bruke ChatGPT til SEO arbeid
Rett før jul 2022 ble ChatGpt lansert, og etter det har kunstig intelligens blitt noe de aller fleste er opptatt…
Skriv Engasjerende SEO Tekster – En Enkel Guide
SEO står for søkemotoroptimalisering. En SEO tekst er en artikkel eller et blogginnlegg som er skrevet for å rangere høyere…
David mot Go(olge)liath
Richard Socher har tidligere vært sjefsforsker for Salesforce. Han bygget opp AI-selskapet MetaMind, som han senere solgte. Hans nye søkemotor,…
Hvordan endre url struktur?
Ukens SEO spørsmål og svar Det å endre url struktur er enkelt i seg selv, men utfordringen er å url…
Legg inn en kommentar